čtvrtek 3. prosince 2009

Nápad na měření času stráveného u hry

Posledních pár let je na vzestupu trend měřit čas, který hráč stráví ve hře. Dneska to ukazuje většina her, a k tomu služby jako Steam, Xfire, Live či PlayStation Network. Pokud vím, tak ani jeden z těchto systémů nerozlišuje mezi časem, kdy je hra spuštěná a kdy hru skutečně hrajeme (pokud se mýlím, tak prosím pište do diskuze). Já nemám důvod  hru vypínat, když jdu dělat něco jinýho, ať už je to venčit psa, zahrát si stolní hru nebo jít na večeři, když vím, že se to potom budu hrát. Čas strávený u hry je ale potom nepřesný a neobjektivní, protože ve skutečnosti můžu mít nahráno třeba až jednu polovinu toho, kolik mi to zobrazuje.

Přitom řešení je tak jednoduché. Proč nepřidat jeden řádek kódu, že pokud hráč nepohne myší déle jak jednu dvě minuty, tak se přestane počítat čas a status se přepne z “In-Game” do “Away”? Díky tomu by čas strávený u hry a statusy “In-Game” měly mnohem větší vypovídací hodnotu.

14 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Protoze spousta her mys ke hrani nepotrebuje takze by to musely byt dva radky: jeden na mys a jeden na klavesnici...ale pokud chces presne mereni casu, tak -mas- duvod hru vypinat. Nehlede na uspory energie...

SKACE řekl(a)...

Ano, viz ekologický, velmi drahý solární panely :D

Redsnake řekl(a)...

Aby byla legrace ještě větší, tak hry, které měří čas vnitřně většinou berou (aspoň podle mého porozování) jen "čistý čas" hry, tj. neberou v úvahu opakování částí hry přes LOAD. Např. Valkyria Chronicles (PS3) mi aktuálně tvrdí, že mám nahráno cca 19h a podle mě mám minimálně o 1/2 víc, protože zrovna tady je SAVE / LOAD na programu skoro neustále.

Podle mě není měření času nic zásadního, i když je pěkný vědět, jak dlouho člověk danou hru hrál. Propracovanější mechanismy (jako tebou navrhovaný Away by byly fajn), ale masově se jich nedočkáme.

BTW na sledování času strávenýho ve hrách používám aktuálně http://raptr.com/redsnakecz , bohužel není schopnej sledovat hraní na PS3, kde aktuálně trávím nejvíc času právě u Valkyria Chr.

SKACE řekl(a)...

Boha jeho dej si stopky na stůl... pak si dělej grafy v excelu :)

dteiml řekl(a)...

Redsnake: Já si nemyslím, že je to něco zásadního. Jenom by to ten údaj hodně upřesnilo a nevidím důvod, proč něco takovýho neudělat. Proč si myslíš, že se toho masově nedočkáme? Třeba to chlápky ve Valvu někdy napadne. :)

Jinak na Raptr mrknu, vypadá to zajímavě.

Skace: :)

SKACE řekl(a)...

Dobře, klidně si plač ve sklepě, kde tě nikdo kromě myší neuslyší, to je o dost lepší varianta než to co nabízím já... Měli pravdu se srojařema... Dokáží najít jednoduché, funkční řešení v rekordně krátkém čase :)

Redsnake řekl(a)...

SKACE, tomu říkáš funkční řešení ? LOL, to to na tý vaší ČVUT FS pěkně flákáte :-) Víš jak je to nepohodlný ? Měl bys naprogramovat program, kterej by hlídal tady Dooma přes webkamerku a když by odešel na sváču nebo se psem, tak by stopky zastavil. To by bylo funkční řešení ! ;-)

SKACE řekl(a)...

Já jsem fakulta strojní, né nějakej posranej ajťák na FELu. Já řeším problémy v řádu sekund, oni v řádu týdnů a nakonec to s nezdarem odloží na později... A i kdyby to vyřešili, tak to potrvá měsíc.

Redsnake řekl(a)...

no to je mi jasný. když to nefunguje, praštíš do toho hasákem :-) (aneb geniální scéna z Armabetonu ... "americký součástky, ruský součástky, stejně je to všechno Tajwan !" PRÁSK ! :-)

SKACE řekl(a)...

No divil by ses ale ty co lítaj do vesmíru vůbec neprogramujopu, myšlením jsou spíš strojaři (když vynecháme povolání vědec a pilot)

dteiml řekl(a)...

Nepoperte se tu.

Redsnake řekl(a)...

Neboj. My si jen ze sebe navzájem děláme prču. On je SKACE totiž elitní jELITO, co bude po studiu na FS ČVUT vydělávat miliony a dívky z něj budou vlhčí než z Hulána a Kalužy dohromady :-) A jak říká naše angličtinářka, střetávají se tu dvě osoby, co musej mít poslední slovo :-)

SKACE řekl(a)...

No tak to jo :)

Anonymní řekl(a)...

Docela zajímavé téma, které má jisté pracovně právní dopady. Najít si takový zaměstnavatel, že u hry tráví váš avatar více jak 90% dne jen proto, že nevypínáte doma počítač, to se bude těžko vysvetlovat. Ale trošku zapomínáte na direct input device.

clone9cz

Okomentovat