neděle 15. února 2009

Jak tento blog vznikl

V tomto článku vám popíšu, jak vznikl blog Skilltime a dříve Gametime. Zmíním se jaký byl impuls k blogování, jak jsem se rozhodoval mezi poskytovatelem i proč jsem nakonec přešel z Webgarden (.wgz) na Blogger (.blogspot).

Jak vznikl Gametime?

Již dlouho je mým snem stát se herním vývojářem. Chtěl jsem se na tuto kariéru řádně připravit a zvýšit svoje šance v budoucnosti Proto jsem se  rozhodl, že si přečtu nějakou knihu, která se zabývá tím, jak se stát herním designerem. Po chvíli vyhledávání jsem narazil na e-book Become a Video Game Designer od Fabjobu. Také jsem našel laskavého člověka, který by mi to byl ochoten zaplatit přes internet. Celou 177stránkovou knihu jsem přelouskal za několik dní a mnoho jsem se naučit.

Jedna z rad byla založit si blog o hrách, na který bych pravidelně přispíval svými postřehy. Také mě už štvalo nějaký svůj názor (např. na pirátství) říkat už po padesáté. Chtěl jsem místo, kde bych uschovával svoje názory. Toto byly hlavní důvody, proč jsem se nakonec odhodlal strávit hodiny udržováním blogu. Cílová skupina byla kamarádi a jiní hráči pohybující se na internetu, které by měli zájem o moje myšlenky.

Zpočátku jsem hledal nejlepšího poskytovatele blogů. Vyzkoušel jsem jich nakonec nespočet včetně Blog, Webzdarma, Windows Live Spaces a po doporučení kamaráda i Webgarden, který mi nakonec vydržel přibližně rok. Dokonce jsem předem zkusil i Blogger, proto mám v profilu napsáno, že používám Blogger již do září 2007.

Nakonec jsem se usadil opět na Bloggeru, kde plánuji zůstat již napořád.

Jak vznikl Skilltime?

Tento článek jsem umístil na Gametime 7. 2. 2009

Můj blog se ode dneška přesouvá na Blogspot. Všechnu setrvačnost převedu na novou stránku, takže blog bude i nadále pokračovat. Během pár dní tam umístím všechny příspěvky z Gametime a poté budu všechny články uveřejňovat pouze tam.

Také došlo k změně jména, protože adresa www.gametime.blogspot.com je sice nezabraná ale také nedostupná pro nové blogy. Nový blog je na adrese www.skilltime.blogspot.com a jmenuje se Skilltime.

Toto je součet důvodů, proč jsem nakonec přešel na blogspot:

- Blogspot má podporu pro více autorů, takže je velmi pravděpodobné, že v budoucnosti se s někým spojím, aby bylo více obsahu.

- Webgarden nenabízí moc možností pro titulní stránku. Musíte tam mít jednu z kategorií (do teďka to byly úvahy o hrách), ale je mnohem praktičtější tam mít všechny nové články.

- Jednoduše budu moci odebírat články ze všech blogů na Blogspotu, které čtu. Patří k nim http://www.tlamiczka.com/, http://www.kulturakriplu.net/ a http://oghc.blogspot.com/.

- Podpora Feedburner usnadňuje RSS a Atom dává více možností.

- Podpora Statcounter je komplexní měření statistik s funkcemi jako blokování vlastní IP adresy při počtu návštěv a další.

- Obrovské množství tzv. Gadgets, prvky stránky.

- Lepší a rychlejší indexování Googlem.

- Žádná reklama.

- Pokud AdSense reklamu nastavím, dostávám peníze za kliknutí.

- Není nutné psát html kód, jako jsem musel ve Webgarden.

- Mnohem více možností nastavení, například tzv. Reactions – rychlé ohodnocení článku od čtenářů, vidění odkazů, které směřují na váš článek, nebo třeba přispívání přes e-mail.

- Podpora pro Windows Live Writer.

- Podpora pro téměř vše spojené s blogováním (např. blogovací aplikace na iPhone).

- Možnost vlastního hostingu na .com, .net a dalších doménách druhého stupně za $10 ročně.

- Větší komunita, což se hodí z mnoha důvodů, např. když máte nějaký problém, tak se můžete kouknout na fóra, kde to bude vysvětleno.

Jak vidíte z výčtu důvodů, Blogspot dle mého názoru nabízí mnohem více možností. Jediný mínus je delší doména druhého stupně (.blogspot oproti .wgz). Sbohem Gametime, vítej Skilltime.

 

Značky Technorati:

7 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

V cem je vlastne atom lepsi nez normalni RSS feed?

dteiml řekl(a)...

Jestli se nemýlím tak tím, že dokáže lépe rozlišit text, obrázky, html kódy a jiné prvky stránky. Myslím si, že to moc velký rozdíl neudělá a tak nabízím obě dvě.

Anonymní řekl(a)...

Tak linky jsou vyměněny.

www.checkmac.co.cc

Redsnake řekl(a)...

Programuješ taky v něčem, když chceš v budoucnu dělat hry ?

dteiml řekl(a)...

Já chci být spíše herní designer než programátor. Myslím si, že pro to dělám dost, ať je to vymyšlením vlastních originálních herních konceptů, děláním Pána jeskyně v DrD mnoho let nebo udržováním tohoto blogu. Jinak jsem zkoušel C# a odložil na dobu, až budu mít více času, protože teď mám dost starostí se Skilltime. Taky samozřejmě umím základy html.

Anonymní řekl(a)...

Jen tak dal cenzure, si stejnej jak Rusko ktery tak nemas rad

dteiml řekl(a)...

Anonymní: Abych to vysvětlil ostatním... Martin (Anonymní) je spolužák, kterýmu přijde vtipný spamovat Skilltime. Jeho poslední komentář byl "css speedhack ownz allda nubs." Tyto komentáře opravdu mažu a nemá to nic společnýho s cenzurou. Jestli nevíš co cenzura znamená, tady máš vysvětlení. Příště si přečti pravidla diskuze než budeš komentovat a nadávat mi do Ruska. :) Jinak já vím, že to myslíš ze srandy, ale i přesto prosím tě nespamuj.

Okomentovat