neděle 22. února 2009

Únor 09 AC report

21. 2. 2009 se konal další All-Common turnaj v Outpostu, tentokrát ve formátu Legacy místo Extended. S kým jsem hrál a jak jsem nakonec dopadl?

 

Balík

Na Legacy se mi zpočátku vůbec nechtělo, protože 95% všech dobrých Elfů je i na Extended. Nakonec jsem se rozhodl to zkusit, ale předpokládal jsem, že skončím velmi špatně, protože jsem předem viděl některé velmi silné Commony na Legacy. Vzhledem k tomu, že Priest of Titania má 100 Kč a že jsem to neviděl jako kartu, která by mi nějak výrazně pomohla, tak jsem se rozhodl do ní neinvestovat. Místo toho jsem sehnal 3x Seeker of Skybreak a 1x Fyndhorn Elves a přidal 2x Wirewood Herald. Vyřadil jsem 2x Taunting Elf, 1x Essence Warden a 1x Birchlore Ranger. Všechny jsem dříve hrál 4x.

Sideboard jsem měl následovný:

4x Wrap in Vigor - proti Martyrovi

4x Seal of Primoridum

2x Wirewood Herald – proti Martyrovi nebo kreaturovým balíkům

2x Elvish Eulogist – proti fritě

2x Moonglove Extract – proti mirroru (na Wellwishera a Timberwatche)

1x Gleeful Sabotage

 

1. kolo

V prvním kole jsem potkal pána s RG aggrem, ve kterém hrál pár Elfů, pár jiných potvor, a frití blesky. V prvním kole vyložil Thorn-Thrash Viashino, do kterého podsekul tři potvory. Já jsem však dostal Wellwishera, kterým jsem se ochránil, než mi přišel Timberwatch. Ve druhé hře vyložil Essence Wardena, ale na moje dvě Wirewood Pride, Timberwatch a Seeker of Skybreak to nestačilo.

Skóre Já 2:0 On

 

2. kolo

Ve druhém kole jsem narazil na monored fritu, která se ve výsledku prokázala jako nejlepší (a také nejdražší) balík na celém turnaji. Spatřil jsem karty jako Chain Lightning, Blazing Salvo, Lightning Bolt, Lava Spike či Flame Rift. V první hře vykládal Keldon Marauders v množném čísle a já jen tiše sledoval, jak do mě po třech projíždí, protože jsem měl velmi málo potvor a to byli 0/1 – 1/1. Sice mi na ruku přišly dvě Wirewood Pride, ale ty mi nepomohly ochránit si Wellwishera a Timberwatche. Když jsem měl 11 a on 16 životů, tak zahrál poslední dvě karty na ruce - dva Flame Rifty, takže se to snížilo na 3 a 8. Já jsem ho příští kolo srazil na 4. Následující karta měla rozhodnout o vítězi, protože pokud by mu nepřišlo něco, čím by mě dorazil, tak bych ho příští kolo zničil já svými Elfy. Bohužel přišlo. Druhá hra byla poměrně stejná v tom, že mi ničil všechny hrozby. Když jsem měl 7 životů, tak zahrát dva Flame Rifty.

Skóre Já 0:2 On

 

3. kolo

Ve třetím kole jsem hrál proti Tomáši Veverkovi a jeho Mono Black Control. Za obě dvě hry na mě zahrál asi pět Duressů, přičemž mi párkrát vzal Pridu a ve zbytku se mi podíval na ruku. V první hře mně přišel Essence Warden, Timberwatch a Seeker of Skybreak, takže jsem ho v posledním kole projel za 18. Ve druhé hře mi na ruku přišli samé drahé karty – 2x Timberwatch, Branchbender a další. Naštěstí se mi podařilo je vyložit a tak jsem byl šťastný, že jsem vyhrál další kolo.

Skóre Já 2:0 On

 

4. kolo

Ve čtvrtém kole jsem narazil na Rapora, který hrál monogreen Madness aggro balík. Spatřil jsem karty jako Basking Rootwalla, Wild Mongrel, a obzvlášť nebezpečný Rancor. Všechny tři hry jsem dával pozor na potencionální nebezpečí ve formě Martyra tím, že jsem si na ruce vždy držel minimálně jednoho Elfa. Nechtěl jsem zažít Martyr-effect jako v prosincovém turnaji. První hru jsem musel mulligan na 5 karet a to mi na ruku nepřišel žádný land. Na druhou stranu vzhledem k tomu, že jsem měl Birchlore Rangera a jiný jednomanový drop, tak jsem to nechal. Dobře jsem udělal, protože jsem sice jedno kolo vynechal, ale hned na to mi přišel land. I přesto jsem se nestihl vzchopit a ubránit proti Mongrel 5/5 a 3x Rootwalla ve 3. kole, takže mě jimi rychle ubil. Druhou hru jsem vyhrál a ve třetí mi přišel Wellwisher, Timberwatch a Seeker of Skybreak. Sice do mě každé kolo procházel za 7, ale já jsem si ty životy opět uzdravoval. Konec rozhodl můj poslední útok, ve kterém hráli největší roli Timberwatch, Seeker a zákeřná Prida na ruce.

Skóre Já 2:1 On

 

5. kolo

V pátém a posledním kole jsem hrál proti Sammymu, který měl RB (červenočerný) control. Pro mě byla největší hrozba Blightning, který mu přicházel velmi často. Dále jsem viděl Order of the Ebon Hand, Skittering Skirge a Gathan Raiders. Stejně jako proti Raptorovi jsem se bál Martyra, protože jeho správné načasování by jistě znamenalo mojí prohru. První hra byla velmi jednostranná. V průběhu hry jsem nalízal 7 landů, 2 Llanowary a Birchlore Ranger. Byl to sice povedený kontrast k tomu, kdy mi ve 4. kole po dvou mulliganech nepřišel ani jeden land, ale moc praktické to nebylo. Druhou hru jsem zvítězil. Třetí a také poslední hra zápasu byla velmi zajímavá. I přesto, že jsem si každé kolo přidával 8 životů Wellwisherem mi je stihl dvěma Ebon Handama a Skirgí zase brát. V posledním kole mi zbyly pouze 4 životy a několik potvor na blokování. Bylo však jasné, že vyhraje. V tom si však někdo všiml, že zapomněl sacrificnout Skittering Sirge, když do hry přišla jiná kreatura. Vyřešili jsme to tak, že ji sacrificnul ještě před damagy. Zbylé potvory jsem mu jakžtakž poblokoval a příští kolo jsem mu vzal jeho zbylých 8 životů.

Skóre Já 2:1 On

 

Závěr

Nakonec jsem tedy měl 4:1 na kola a 8:4 na jednotlivé hry. Skončil jsem 2. po fritce, kterou jsem potkal ve 2. kole a vyhrál 4 boostery. Hrálo se pět kol, protože se zúčastnilo celkem 14 lidí, což je více, než jsem kdy zažil na Extended All-Common. Špatná zpráva pro mě je, že se každý měsíc bude střídat Legacy s Extended, takže na můj primární formát, na který jsem Elfy stavěl, budu moc jít pouze jednou do dvou měsíců. I přesto se určitě zúčastním i příštího Legacy commoňáku, protože jsem se svým umístěním více než spokojen. Obával jsem se, že Legacy bude pro mé Ext Elfy mnohem těžší.

 

1 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

dobry

Okomentovat