sobota 21. února 2009

Prosinec 08 AC report

Po mém úspěchu na listopadovém Extended turnaji v Outpost jsem šel i na prosincový. S kým jsem hrál a kolikátý jsem skončil?

 

Balík

Na tento turnaj jsem poměnil svůj balík. Kromě toho, že jsem konečně sehnal playset Essence Wardenů a Birchlore Rangerů (oba dva 4x), tak jsem snížil počet Forestů, Huntmastery omezil na dva kusy a do základu jsem strčil 1x Eulogistu. Můj sideboard vypadal takto:

4x Seal of Primordium – proti většině balíků (deathtouch combo nebo bílý control s Enchantmenty) je Seal mnohem lepší než Naturalize.

1x Gleeful Sabotage – Tuto kartu jsem tu měl proti affinitě, kterou jsem nakonec stejně nepotkal.

1x Wirewood Herald – Na začátku turnaje jsem se trochu bál plošných damagů jako je Tremor. Pokud mi to vyjde, beru většinou Visionary, protože potom mívám značnou nevýhodu ohledně počtu karet. Pokud mi zabil mnoho Elfů a jeho balík by mě rychle zabil, vezmu si Eulogistu.

4x Healing Leaves – Tuto kartu tu mám proti fritě, abych si ochránil klíčové kreatury (např. Wellwisher nebo Timberwatch) proti Incinerate a Shock.

2x Moonglove Extract – Očekával jsem, že se mirror (Elfy) také objeví na turnaji. Extract tu mám proti Wellwisherovi a Timberwatchovi, protože oba dva říkají počet Elfů ve hře. Pokud protivníkovi Wellwishera nezničím, většinou to znamená prohra, pokud mi taky nepřijde.

3x Elvish Eulogist – Tato karta se mi opět hodí proti plošným damagům a proti fritce (která ho jen těžko ničí, navíc mi přidá život za každého Elfa, kterého mi zabil). Jednou ho hraju v základu.

 

1. kolo

1. kolo jsem hrál proti RG balíku, který nakonec celý turnaj vyhrál. Už první hru jsem narazil na kartu, která nakonec způsobila, že jsem skončil tak špatně. Seznamte se s Matyr of Ashes. Dostal ji hned v úvodní ruce a tak do mě první dvě kola napálil pár blesků, ve třetím kole mi tím zničil asi 6 Elfů a potom vytáhl Crashera a Maulery. Moc dlouho jsem nevydržel. Druhé kolo se to opakovalo, akorát mu Martyr přišel až kolem 4. kola, tak jsem ho mezitím stihnul kousnout na 9. Po Wrath-effect mě opět dojel kreaturami. Ten balík mi i přesto přišel o něco horší než tento. Ve druhém kole na mě vytáhl Branching Bolt. Přišlo mi zvláštní, že by neměl něco lepšího v sidu, co by proti mně mohl nasadit místo Bolta. Takhle mi za tři many, které navíc vyžadovaly kombinaci RG, zabil potvoru. To stejné mohl udělat Incinerate.

Skóre Já 0:2 On

 

2. kolo

Ve 2. kole jsem potkal Raptora, který hrál RW aggro. První kolo jsem ho rozdrtil bez problému, hra končila, když jsem měl ještě 20 životů. Druhé kolo to nebylo tak libový. Nasidoval proti mně Martyra, s kterým jsem se stihnul seznámit již v předešlé hře. Začal jsem pomalu, protože jsem měl podezření, že ho má. Ukázalo se to pravdou, ale naštěstí mi zničil jenom asi 3 Elfy. Přišel mi Visionary a tak jsem se rozjel ještě jednou. Když jsem měl asi 6 dalších Elfů na stole, tak odbouchnul dalšího. Potom mě ubil 2/2, protože jsem neměl ani jednu kartu na stole. Po hře jsem se dozvěděl, že mu přišli oba dva v počáteční ruce. Třetí kolo dopadlo velmi podobně. On v prvním kole vyložil pouze Mountain. Ve druhém Plains. A ve třetím nechal vybuchnout Martyra. Mezitím jsem měl hromady Elfů na stole a tak můj konec přišel rychle. Měl jsem smůlu, že mu vždycky přišel, ale aspoň jsem se poučil, že proti nikdy nesmím spoléhat, že Martyra nemá a radši si nechat pár Elfů na ruce. Jinak v balíku měl Blade of the Sixth Pride, Sinew Sliver a Sidewinder Sliver, které vykládal, až když jsem měl polovinu Elfů, které hraju v balíku, v hrobě.

Skóre Já 1:2 On

 

3. kolo

Ve 3. kole jsem byl šťastný, že jsem potkal nonred balík. Nastoupil jsem proti Tomáši Veverkovi, který hrál BW „Lifelink,“ jak svému balíku říká. Byl to ale klasický BW Mimic s kartami jako je Castigate, Edge of Divinity, Nip Gwyllion, Mourning Thrull, Nightsky Mimic atd. První hra byla opravdu zajímavá. Přišli mi dva Essence Wardeni a dva Wellwishery. Hra trvala velmi dlouho, protože měl Mourning Thrull s Edge of Divinity, takže každé kolo gainoval 4 životy. Po chvilce jsem ho ale zabil Timberwatchem. Druhé kolo bylo o něco rychlejší a další Wellwisher mi zajistil dostatek životů, abych ho zabil.

Skóre Já 2:0 On

 

4. kolo

4. a poslední kolo jsem hrál proti Esper Cogs. V první hře rozjel kombo, ve kterém mi díky Strixové schopnosti Deathtouch ničil každé kolo Elfa pomocí Viridian Longbow. Moc šanci jsem neměl a i přesto, že mi na ruku přišli tři Wardeni a Wellwisher a v jeden čas jsem měl dokonce 68 životů, postupně mě urubal Trinket Magema s Bonesplitterem. Doufal jsem, že si mezitím vylíže balík, protože měl na stole dvě lízající Ninjy, ale bohužel pochopil, že tu kartu si lízat nemusí. Druhá a třetí hra byla rychlá, protože kombo se mu nepodařilo rozjet. Jediné, co mě zpomalilo, byly Echoing Decay. Překvapilo mě, že vůbec nepoužíval karty na ruce. Každé kolo musel discardovat a i ke konci hry měl 7 karet na ruce. Zpočátku jsem myslel, že tam má countrování, ale to se nakonec nepotvrdilo.

Skóre 2:1 On

 

Závěr

Celkově jsem tedy měl 2:2 na kola a 5:5 na hry. Jak je vidět z rozboru, tak špatně jsem skončil hlavně kvůli Martyrovi, proti kterému jsem sice pár karet měl, ale buďto nebyly dostatečně silný, aby měly vliv na průběh hry, nebo mi prostě nepřišly. Z porážky jsem se poučil a vím, jak se příště proti Martyrovi částečně ubráním. Tak za prvé budu hrát v sideboardu 4x Wrap in Vigor. Tato karta se velmi hodí, protože mi nezničí žádné kreatury. Navíc pokud bude čekat s použitím schopnosti, dokud nebudu mít potapaný many abych ho nemohl zahrát, zabiju ho těmi několika Elfy, které budu mít ve hře z prvních dvou kol. A pokud vyloží svoje kreatury na obranu, pak mu Martyr tolik nepomůže, protože pozabíjí i svoje. Další změna bude nejspíš 4x Wirewood Herald, protože ten se hodí nejenom proti Martyrovi. Také budu muset hrát mnohem pomaleji, aby mi posléze Martyrem nezničil i celou ruku. Toho docílím, že do balíku přidám několik karet s dražším mana costem. Nejspíš tedy opět přidám Wirewood Patrol.

Tady je odkaz na report z turnaje na serveru All-Common Series.

 

0 komentáře:

Okomentovat