neděle 22. února 2009

Leden 09 AC report

24. 1. 2009 se opět konal All-Common Extended turnaj v Outpostu. S kým jsem hrál a jak jsem nakonec dopadl?

Na tento turnaj jsem se chtěl ubránit proti Martyrovi a je to vidět i v mém Sidu, kde proti němu hraju 8 karet (4x Wrap in Vigor, 2x Wirewood Herald, 2x Elvish Eulogist). Také jsem už konečně očekával mirror a tak jsem jeden slot vyplnil Extractem, který je výborný proti Timberwatchovi (tapnutém) nebo Wellwisherovi. Jinak jakmile vyloží Wellwishera, prakticky nemám šanci vyhrát, pokud mi nepřijde Timberwatch. Jinak se Extract hodí i proti Mimicovi (pokud na sobě nemá Auru a já ho odpálím v mém kole). Třetího Eulogistu tam mám proti Fritce, kterou dokáže dost potrápit. Seal of Primordium mi na all-common přijde lepší než Naturalize, protože mnoho balíků (Esper Cogs a jeho zeleno-modrá varianta s Freed, modro-bílý control, Mimici atd.) používají Artifacty nebo Enchantmenty v omezené míře a vykládají je později než ve druhém kole. V balíku mám pouze 9 dvoumanových slotů a mnohokrát nepřijde ani jeden na ruku, takže ve druhém kole je lepší mít Seal než Naturalizu, s kterou byste tak brzo většině balíků nic nezničili. Ani nemusím vysvětlovat, proti komu a čemu je Sabotage

 

1. kolo

První kolo jsem hrál proti UG Mimicům, které jsem potkal i na listopadovém turnaji. První hru vyložit Mimica moc pozdě, a tak mě s tím sice dvě kola kousnul za 5. Moji Elfíci ale byli rychlejší. Já siduju 3x Seal of Primordium (proti Aurám, které když dostane, tak jsem kaput, jak jsem se přesvědčil předminule) a Moonglove Extract proti Mimicovi. Hraje tam velmi málo kreatur (tuším, že osm) a tak jsem odsidoval pár Essence Wardenů a Taunting Elfů. Hned na ruku mi přišly dva Sealy. Naštěstí jemu přišly také dvě Aury, tak aspoň to ničení nepřišlo nazmar. Horší bylo, že si každé kolo pumpoval Mimica na 5/3 s Tramplem. Zároveň mi zkountroval snad úplně všechny hrozby (Huntmaster, Timberwatch i Wirewood Pride), takže mi zbyl jenom jeden Taunting Elf. Prohra přišla brzy. Třetí hru mi přišli dva Essence Wardeni (tuším, že to byli ty dva, který mi zůstali po odsidování). Ubil jsem ho Timberwatchem.

Skóre Já 2:1 On

 

2. kolo

Ve druhém kole jsem konečně potkal kolegy Elfy. Mě přišel Essence Warden a později i Wellwisher (mimochodem společně s Timberwatchem je to proti mirroru rozhodující karta). Ve chvíli, kdy jsem já měl 55 životů, on 20 a oba dva Timberwatche a hromadu dalších Elfů na stole, tak zaútočil úplně vším a já to nechal projít na 25 životů. Příští kolo jsem ho zabil, protože neměl žádné blockery. Později svojí chybu označoval, jako že se vzdal. Já jsem sidoval Extract in a Evolution Charm out. To byla obrovská chyba, jak jsem si později uvědomil, protože poslední schopnost Charmu dá cílované kreatuře Flying, což by znamenalo mojí výhru, pokud by mi přišel. Měl jsem odsidovat Eulogistu. Ve druhé hře jsem dostal absolutně ideální ruku; během pár kol mi přišel dvakrát Wellwisher, Branchbender a dva Timberwatchové. On zas vyložil Essence Wardena a dva Wirewood Heraldy. Sice jsem měl na stole tři agresivní kreatury, ale nemohl jsem útočit, protože by to blocknul Heraldem a na ruku by si vzal Wellwishera, což by znamenalo jistou remízu. Navíc měl díky čtyřem Llanowar Sentinelům jasnou převahu kreatur. Uběhlo pár kol a oponent vyložil druhého Wardena. Já jsem si zas líznul největší topdeck – Taunting Elf. Těsně před rozhodujícím kolem si soupeř přidal životy Wardenama za minulé kolo, což jsem mu uznal, ale později jsem si to vyčítal. Následující kolo jsem zaútočil úplně vším (včetně 10/10 Treefolkem od Branchbendera), ale i po dvojím pumpnutí Timberwatchem mu ze 39 životů zbyl 1 život! Ten jeden život, který jsem mu přičetl za Essence Wardena, na kterého zapomněl! Kolo hned potom si také líznul Taunting Elfa! Jedno kolo později s ním útočil a napumpoval si ho dvěma Timberwatchema. Já jsem v reakci použil activated ability všech potvor, u kterých můžu, tzn. Wellwisher, Timberwatchové i Branchbender. Ti tedy nebyli „able to block“ Taunting Elfa, takže mi přežili. Zabil mi ale asi 6 jiných Elfů a jeden Forest (který se stal Treefolkem). Následující kolo jsem vyložil již třetího Wellwishera a protože nám zvývali asi 3 minuty, tak mi soupeř podal ruku a nahlásili jsme remízu.

Skóre Já 1:0 On (a jedna remíza, to kolo jsem však stejně vyhrál já)

 

3. kolo

Ve třetím kole jsem hrál proti černo-bílo-modrému (BWU) controlu. První hru mě ničím neohrozil, pouze mi discardnul pár karet a zničil pár kreatur, ale nedal do mě ani jeden damage a hra skončila, když já jsem měl na stole Timberwatche a 33 životů, které jsem si po jendom přidal Wardenem. Druhá hra byla mnohem zajímavější. Já jsem nic nesidoval, zatímco jsem si všiml, že protivník do balíku vkládá asi 10 nových karet. Na ruku mi přišel jeden Forest, jeden Birchlroe Ranger, dva Taunting Elfové, Timberwatch Elf, Branchbender a Wirewood Pride. Nechal jsem to, což byla chyba, protože jsem si neuvědomil, že protivník mi jednoduše Birchlora zabije a já zůstanu s jedním landem. Prvních pár kol byly velmi pomalý. On vyložil nějakou 1/1, s kterou mě každý kolo kousal za jedna. Já jsem v prvním kole vyložil Taunting Elfa a ve druhém Birchlora a dalšího Taunting Elfa. V tom Echoing Decay na oba Tauting Elfy. Říkal jsem si, že je to beznadějný, ale naštěstí přišel Llanowar Elf, Essence Warden, Elvish Visionary a později i další Llanowar Elf. Když jsem měl kolem 4 Elfů na stole, tak mému Birchlorovi dal -3/-3 a já jsem neměl many na Pridu. Jakmile jsem se chystal vyložit Timberwatche, dostal jsem druhý Echoing Decay na Llanowary, takže jsem měl jeden Forest, pár Elfů a žádného Birchlora. On mě mezitím každé kolo projížděl za 4 Mulldriftem a jiným Flyingem. Konec byl opravdu těsný. Já jsem měl 8 životů a soupeř byl na tahu. Prolétl mě jako obvykle za 4 a vyložil Aven Riftwatchera, takže mi životy skočili na 5. Jsem na tahu a lízám Wellwishera! Ihned ho vykládám, takže mám 6 životů, ale nemůžu ho použít. Protivník má létající sílu přesně za 6. Ptám se ho, jestli nechce něco vyložit předtím, než zaútočí (abych dostal život Wardenem). On, že ne. Ptám se ho, jestli si je jistý. On, že je. Ptám se ho, jestli je to jeho poslední rozhodnutí. On, že ano. Tak jsem prohrál přesně o 1 život, protože příští kolo by mě zachránil Wellwisher. Škoda, že mi na ruce ještě zbyli ten Timberwatch, Brachbender a Pride. Kdybych prvních šest kol nečekal na zemi nebo Llanowara, hra by se vyvíjela jiným směrem. Poslední kolo bylo také velmi napínavé, protože mě sice přišel Essence Warden a Wellwisher, ale protivník mi zničil všechny hrozby (Timberwatch) a tak hra skončila remízou kvůli nedostatku času. Je to škoda, protože já jsem na konci měl 39 životů a on 8.

Skóre Já 1:1 On (a jedna remíza, celkově tedy remíza)

 

4. kolo

Ve čtvrtém kole jsem potkal Sammyho a jeho Affinitu. On na tom zatím byl lépe, měl 9 bodů a já pouze 7, takže jsem očekával porážku. První hru mi na ruku přišel jeden Forest, jeden Tranquil Thicket a žádný jednomanový drop, ale protože jsem dopředu věděl, že Sammy hraje Affinitu, která naštěstí (zatím) nemá land destruction, tak jsem to nechal. Byl jsem rád, že mu nepřišli Pláty a tak jsem se bránil Wardenem (přidal mi 9 životů) proti Glaze Fiendovi. Ten mě párkrát přelétl, než jsem Sammyho zničil kombinací Taunting Elf + 2x Timberwatch + Wirewood Pride. Před druhým kolem jsem nasidoval 4x Seal a 1x Gleeful Sabotage a vyndal jsem tuším 2x Lys Alana Huntmaster (moc pomalá proti Affinitě), 1x Taunting Elf (téměř vždy jsem měl převahu potvor), 1x Elvish Visionary (také moc pomalé) a 1x Elvish Eulogist (potvory mi vůbec neničil). Druhá hra byla již těsnější. Přišel mi Seal a Sabotage. Sealem jsem ihned zpočátku zničil nepříjemného Glaze Fienda. Poté jsem vyložil Essence Wardena a zaútočil třemi 1/1. On pod svého Frogmita dal Pláty, takže jsem musel podseknout Essence Wardena, abych měl ještě šanci. Příští kolo mu díky Sabotagi odpadnul jak Frogmite, tak hlavně nepříjemné Pláty a já zaútočil opět za 3. On příští kolo vyložil Myr Enforcera a nějaké jiné karty, přičemž mu nezbyla ani jedna na ruce. Já jsem zaútočil vším, protože jsem měl ještě dostatek životů, zatímco on již měl pouze 7. Příští kolo dostal topdeck – Thoughtcast. Lízá dvě karty z balíčku a dostane druhé Pláty. Ihned jimi Equipne Myra a dorazí mě. Třetí hru Sammy mulliganoval na 6 a z jeho výrazu i komentářů bylo jasně poznat, že se svojí rukou není o více spokojený než s předchozí. Už si to však nechal a tak rychle prohrál kvůli velkému množství landů ale špatnou manovou kombinací. Já jsem si navíc líznul dva Wardeny, takže neměl moc velkou šanci.

Skóre Já 2:1 On

 

Závěr

Celkově jsem se tedy umístil na prvním místě a vyhrál tentokrát 5 boosterů. Sammy mě poté přemluvil, abych napsat report na jeho stránky. Na turnaji mě překvapilo, že se objevily další dva balíky Elfů (Raptor je hrál také). Konečně někdo zaznamenal jejich potenciál a snažil se urvat část jejich úspěchu. Podle mě ale byly horší než můj balík, protože některé karty (Elvish Warrior, Llanowar Sentinel, Wildsize apod.) jdou nahradit mnohem efektivnějšími kartami se stejným manacostem (Wellwisher, Branchbender, Pride respektive.). Dále jsem viděl Gobliny, RG a tokeny Saprolingů. Kamarád Leo tentokrát nehrál, ale pozoroval první polovinu turnaje. Před příštím turnajem opět upravím balík, hlavně sideboard. Bohužel jsem nepotkal Martyra, proti kterému jsem se tak zbrojil a tak jsem nevyzkoušel funkčnost karet jako Wrap in Vigor. Protože příště očekávám, že se objeví stejný počet Elfů, ne-li více, budu muset vícekrát hrát Extract. Po včerejšku bude také určitě mnoho Martyrů, takže side proti nim nechám. Když jsem hrál proti mirroru, tak jsem zjistil, jak silný může být Herald v obraně, protože znemožňuje protivníkovi útok, pokud se nepřipraví na Wellwishera nebo Timberwatche, kterého si najdete. Nejspíš tam vložím dva místo jednoho Visionary a Eulogistu. Uvidíme jestli Conflux přinese silný špičatý ouška.

Tady je odkaz na můj report na serveru All-Common Series.

 

0 komentáře:

Okomentovat