neděle 8. března 2009

Epizodické hraní, část 2/4

Epizodické vydávání již potkalo všechna starší média. Ať už máme na mysli seriály u filmů nebo pravidelné rubriky v novinách a časopisech, všechno slaví  velký úspěch, protože pro každé médium nabízí jedinečné výhody oproti klasické distribuci. V tomto seriálu rozebereme epizodické hraní a co může nabídnout hernímu průmyslu. Ve druhé části se podíváme na klady epizod.

Již jsme si řekli, co je to epizoda, jak je uplatnit na jednotlivé žánry a teď je načase, abychom se podívali, proč je epizodické vydávání her tak výhodné pro herní průmysl.

  1. Nižší cena – mnoho lidí z principu nechce platit 999 Kč za novou hru, i kdyby obsahovala 100 hodin.
  2. Nižší délka – mnoho lidí přestalo hrát hry kvůli vysokému nároku na čas, nebo radši kupují hry, které neslibují 100+ hodin, protože by ji v životě nedohráli.
  3. Nižší riziko - není tak velké jako u plné hry, takže distributoři mohou více experimentovat.
  4. Malá ztráta při neúspěchu – pokud je debut malého studia epizodická série a první díl je komerční neúspěch, nebudou mít tak velkou ztrátu a mají šanci se ještě vzchopit.
  5. Mediocre publikum – mnoho lidí nečte recenze, nehraje demoverze a hry si vybírají na místě, v obchodě. Většina z těchto lidí nechce riskovat 1000 Kč za hru, u které možná nevydrží ani dvě hodiny. Proto si radši koupí hru za 300 Kč, a když je bude bavit, dokoupí další epizody.
  6. Průběžné financování – u epizod je mnohem nižší nárok na počáteční kapitál. Když malé studio vydá první epizodu, dostane peníze na financování druhé atd. U velkého projektu je velmi těžké sehnat několik milionů dolarů na celou hru.
  7. Fanoušci – vzhledem k tomu, že epizody vycházejí častěji, si série lépe drží své věrné fanoušky. Ti totiž nemusejí tak dlouho čekat na další díl a pamatují si příběh, když vyjde nová epizoda.
  8. Rychlejší feedback - vývojáři dostanou po první epizodě ihned feedback, čímž se můžou řídit při vývoji následujících epizod.

 

Odkaz na první část

Odkaz na třetí část

Odkaz na čtvrtou část

4 komentáře:

Redsnake řekl(a)...

No ono to vypadá hezky, ale ve skutenosti nemá epizodické vydávání her příliš velký úspěch. Zatím jsem zaznamenal několik pokusů (např. Half-life, Sin, Sam and Max, American McGee's Grim) a hlavní problém bývá velký rozestup mezi jednotlivými epizodami (často i rok a víc). Snad jen ten Sam and Max mi v tomhle přišel fajn, tam ty epizody vyšly rychle po sobě.

To financování taky nebude úplně jiné od klasických her, vem si že u epizodických her musíš mít vytvořenou kompetní technickou část ještě před vydáním první epizody, protože pak už přidáváš jen obsah.

Nižší délka je dneska spíš mínus, jako by nestačilo že většina dnešních her se sotva vejde do 10h herního času. Hry s herní dobou 30+ jsou výjimkou (auta, RPG).

dteiml řekl(a)...

Redsnake: Na nevýhody se podíváme příště.

Nižší náklady na hru jsou právě kvůli méně obsahu.

Mě nevadí, když hra trvá 10 hodin. Záleží jaká doba z toho je opravdu zábavn. O ideální délce her budu psát jindy... Tak jako tak jsem v článku argumentoval tím, že mnoho lidí nechce dlouhé hry, jak dokazuje např. tento průzkum.

Anonymní řekl(a)...

pěkný web

dteiml řekl(a)...

Anonymní: Díky. Tento typ komentářů prosím pište do Diskuze o Skilltime.

Okomentovat